تهران پر از دیدنی‌های تاریخی ارزشمندی است که بازدید از آن‌‌ها برای هر کسی جذاب و به‌یاد ماندنی است. این شهر هزار رنگ در دامن خود نقش‌های بسیاری دارد تا گردشگران و مردم خود را به گردشی فراموش نشدنی ببرد. در کنار آثار تاریخی و فرهنگی نباید مراکز تفریحی تهران را فراموش کرد. مراکزی که شما را برای لحظاتی پر از هیجان و شادی می‌کند و می‌توانید از استرس و روزمرگی‌ها دور باشید. ما در مجله گردشگری سفرزون می‌خواهیم بهترین مراکز تفریحی در این شهر را به شما معرفی کنیم. برای آشنایی بیشتر با این تفریحات لذت‌بخش همراه ما باشید.

آکواریوم و موزه صلح پارک شهر ، از قدیمی‌ترین مراکز تفریحی تهران

پارک شهر را می‌توان قدیمی‌ترین بوستان تهران دانست که در حال حاضر به یکی از پر طرفدارترین مراکز تفریحی تهران تبدیل شده است. در این مجموعه‌ی گسترده و سرسبز دو مجموعه قرار دارد که بیشتر از سایر بخش‌های پارک شهر مورد اهمیت مردم است. یکی از آن‌ها آکواریوم پارک است. این آکواریوم در ایام جنگ ایران و عراقدر ضلع جنوبی پارک بنا شد تا جان‌پناهی باشد برای مردم اما پس از جنگ کاربری این مکان تغییر کرد و در حال حاضر ماهی‌های بسیاری در آن زندگی می‌کنند و رنگی تازه به پارک شهر بخشیده‌اند. همچنین اگر از طرفداران پرورش ماهی هستید در این مکان می‌توانید ماهی و آکواریوم اری کنید.

اما موزه صلح پارک شهر یکی از موزه‌های شبکه‌‌ی بین‌ المللی موزه‌های صلح محسوب می‌شود. این بنا در ضلعه شمالی پارک شهر قرار دارد و در آن تلاش شده تا آثاری به نمایش درآید که نتایج مخرب زیستی، انسانی، روانی، اقتصادی و جهانی پدیده‌ی زیان‌بار جنگ را به‌خوبی نشان دهد. برای لمس بیشتر این موضوع تعدادی از راهنامیان موزه از آسیب دیدگان جنگ هستند. موزه صلح پارک شهر تهران در سال ۱۳۸۶ توسط اعضای انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی تاسیس شد. از دیگر امکانات موزه صلح می‌توان به کتابخانه صلح، گالری هنر برای صلح، کارگاه های آموزشی، موزه مجازی و استودیوی ثبت تاریخ شفاهی اشاره کرد.

سورتمه دربند تهران ، ترشح آدرنالین در گلابدره

 

سورتمه دربند تهران یکی دیگر از مراکز تفریحی تهران است که هیجان و زیبایی طبیعت این شهر را در کنار یکدیگر به شما هدیه می‌دهد. اگر از طرفداران تفریحات هیجان‌انگیز هستید این مکان یکی از بهترین انتخاب‌ها محسوب می‌شود. بوستان گلابدره در سال ۱۳۹۲ مجهز به مسیر سورتمه سواری شد این سورتمه با سرعت ۴۰کیلومتر برساعت مسیری بیش از ۸۵۰ متر را در مسیری بالاتر از سطح زمین و پیچ در پیچ بر روی ریل های مطمئن و ایمن طی می‌کند. ماشین‌های این مسیر ظرفیتی دو نفره دارند. از دیگر امکانات سورتمه دربند تهران می‌توان به سافاری پارک وحشت، سینما پرواز و ماشین کوبنده اشاره کرد که هر کدام خاطرات فراموش نشدنی را برای شما می‌سازند. بلیط این تفریحات ادامه مطلب.


مجله‌ی گردشگری پارک ,تهران ,تفریحی ,سورتمه ,مراکز ,موزه ,مراکز تفریحی ,تفریحی تهران ,سورتمه دربند ,دربند تهران ,دیگر امکانات ,مراکز تفریحی تهران ,سورتمه دربند منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ایران تالار , معرفی هتل و تالار های مسافرتی topadvert آنلاین همای بی قرینه دانلود رایگان اتوماسیون اداری کوچک iranian-songs دانلود آهنگ ایرانی چرم سان علی حسن زاده